کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است؟

گرفتن عکس و مشاهده آنها در گوشی های هوشمند یا کامپیوتر بهترین راه برای مرور خاطرات زیبای گذشته است. اما هیچ چیز زیباتر از این نیست که بتوانید این خاطرات را با دستان خود لمس کنید. برای تجربه چنین حس شیرینی به یک چاپگر عکس رنگی مناسب نیاز دارید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین چاپگرهای عکس موجود در بازار در سال 2022 با ما همراه باشید.

کدام چاپگر جوهرافشان یا لیزری برای چاپ عکس بهتر است؟

عملکرد پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان در چاپ عکس یکی از مهمترین ملاحظات خریداران قبل از خرید چاپگر است. اولین و مهمترین سوالی که قبل از خرید چاپگر باید به آن پاسخ دهید این است: آیا به دنبال چاپگر خاصی برای چاپ عکس هستید یا دستگاهی چند منظوره می خواهید که بتوانید از آن برای چاپ عکس های دیجیتال خود نیز استفاده کنید؟

پاسخ روشن به این سوال به شما کمک می کند تا بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما اگر بخواهیم چاپگرهای مبتنی بر چاپگر لیزری و جوهرافشان را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که چاپگرهای جوهرافشان انتخاب بهتری برای چاپ عکس هستند به شرطی که از جوهر و پودر مناسب برای چاپ عکس استفاده شود. اما اگر می خواهید اسناد اداری را به صورت رنگی با سرعت و دقت بالا چاپ کنید ما پرینترهای لیزری رنگی اچ پی را پیشنهاد می کنیم.

تصاویر چاپ شده توسط پرینترهای جوهرافشان کیفیت بالاتری نسبت به تصاویر چاپ شده توسط پرینترهای لیزری دارند که مربوط به جوهر استفاده شده در این دستگاه ها می باشد. البته باید این را هم بدانید که پرینترهایی که با کارتریج های پیگمنت کار می کنند به نوبه خود عملکرد بهتری نسبت به چاپگرهایی دارند که کارتریج آنها بر پایه جوهر رنگی است.

رابطه بین کیفیت تصویر و کاغذ چاپ بهترین کاغذ برای چاپ عکس چیست؟

نوع و کیفیت کاغذ استفاده شده در چاپگر تاثیر زیادی در کیفیت عکس چاپ شده دارد. بسته به اینکه چگونه از عکس خود استفاده می کنید و چه انتظاری از کیفیت آن دارید، نوع کاغذی که انتخاب می کنید نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال: اگر می خواهید عکس خود را قاب کنید، استفاده از کاغذ براق ایده خوبی نیست. زیرا یک عکس عالی پشت قاب شیشه ای خوب به نظر نمی رسد. کاغذهای فوق گلاسه، درجه یک و حرفه ای بهترین کاغذهای ممکن برای چاپ عکس هستند و کیفیت عکس های چاپ شده بر روی آنها بسیار بالاست. اما اگر به دنبال کیفیت بالا برای عکس های خود نیستید، کاغذ گلاسه استاندارد گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

بهترین چاپگرهای عکس خانگی و حرفه ای کدامند؟

اچ پی و کانن دو نمونه از بهترین برندهای دنیا در زمینه تولید پرینتر هستند که محصولات باکیفیتی را به بازار جهانی عرضه می کنند. در میان طیف گسترده محصولات این دو شرکت معروف، چند نمونه از بهترین چاپگرهای عکس عبارتند از:

Canon imagePROGRAF PRO-1000 چاپگر جوهرافشان حرفه ای Canon imagePROGRAF PRO-1000 در لیست چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس گنجانده شده است. کیفیت چاپ این دستگاه 1200*2400 dpi می باشد و همچنین از فناوری چاپ FINE Canon بهره می برد. این چاپگر تک کاره مجهز به کارتریج Canon PFI-1000 با ظرفیت 80 مایل است و می تواند با وای فای به شبکه متصل شود.

چاپگر عکس جوهر افشان HP ENVY 6055

اگر به دنبال یک چاپگر خوب با قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، چاپگر HP ENVY 6055 یک انتخاب ایده آل برای شماست. این دستگاه یک چاپگر خانگی مناسب برای چاپ عکس است و جزو پرینترهای جوهرافشان محبوب بازار است. وضوح چاپ رنگی این دستگاه 1200*4800 dpi و چاپ سیاه و سفید نیز 1200*1200 dpi می باشد.

چاپگر جوهرافشان Canon PIXMA TS8320 All-In-One

چاپگر جوهرافشان همه کاره Canon PIXMA TS8320 یک چاپگر همه کاره است که به شما امکان چاپ عکس های با کیفیت بالا را می دهد. این دستگاه با ورودی 100 برگ، بارگذاری کاغذ در چاپگر را آسان می کند.

کنترل پنل لمسی چاپگر همه کاره Canon PIXMA TS8320 علاوه بر کیفیت چاپ بالا، تجربه کاربری بسیار دلپذیری را برای شما فراهم می کند. از دیگر مزایای این چاپگر محبوب می توان به قابلیت چاپ دوبل و امکان ارسال دستورات از طریق الکسا یا دستیار گوگل اشاره کرد.

HP Color LaserJet Pro M454dw

چاپگر همه کاره رنگی HP Color LaserJet Pro M454dw یکی دیگر از چاپگرهای عکس مناسب است که دارای اتصال Wi-Fi نیز می باشد. سایز چاپ این پرینتر لیزری A4 می باشد و امکان چاپ دوتایی از مزیت های اصلی این دستگاه می باشد.

Canon imageCLASS MF445dw Multifunktionsfärglaserskrivare

Canon imageCLASS MF445dw یک چاپگر لیزری چند منظوره است که قابلیت اسکن، فکس، چاپ بی سیم و کپی را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. ظرفیت میز کاغذی این دستگاه 250 برگ و ظرفیت چاپ ماهانه 80000 برگ می باشد. اگر به دنبال یک چاپگر مناسب برای چاپ عکس هستید که امکان چاپ دو نسخه را نیز به شما بدهد، Canon imageCLASS MF445dw بهترین انتخاب برای شماست.

چاپگر لیزری رنگی HP Color LaserJet Pro Multifunction M479fdw

از دیگر پرینترهای مناسب برای چاپ عکس می توان به چاپگر HP Color LaserJet Pro Multifunction M479fdw اشاره کرد. این چاپگر لیزری چند منظوره دارای سرعت چاپ 27 برگ در دقیقه است و شما را قادر می سازد از هر دو طرف چاپ کنید. به غیر از چاپ دو طرفه، چاپ اتوماتیک از دیگر مزیت های مهم این دستگاه است.

اخرین حرف

در مطلبی که خواندید، این سوال مطرح شده است که کدام چاپگر برای چاپ عکس مناسب است؟ پاسخ می دهیم و به شما می گوییم که چاپگرهای جوهرافشان انتخاب مناسب تری برای این کار هستند. چاپگرهای ارائه شده در این مقاله از جمله پرینترهایی هستند که برای چاپ عکس مناسب هستند. اگر به دنبال گزینه های بیشتری برای مقایسه و خرید نهایی هستید به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مرجع مقاله: چه پرینتری برای چاپ عکس مناسب است؟