پادکست یکی از هیجان‌انگیزترین روندهای سال‌های اخیر است که به لطف گسترش گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها رشد کرده است. در این مقاله با نحوه ساخت پادکست آشنا می شویم و با نرم افزارهای مرتبط آشنا می شویم.

در حال حاضر در اینترنت شاهد ساخت پادکست های زیادی هستیم که هر کدام با کیفیت و جذاب هستند. پادکست امروز نه تنها شبیه یک برنامه چت و مصاحبه است، بلکه شکل دیگری به خود می گیرد. نمونه بارز آنها پادکست سریال است که داستانی بیش از 10 فصل را روایت می کند. بسیاری از کاربران نیز علاقه مند به ساخت پادکست برای اینستاگرام و توییتر هستند. احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه یک پادکست بسازید و آن را به مخاطب نشان دهید. برای آموزش ساخت پادکست حرفه ای با ما همراه باشید.

پادکست چیست؟

مهمترین بخش پاسخ به سوال "چگونه پادکست کنیم" به فرمت مورد نظر شما بستگی دارد. اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن بگوییم پادکست چیست، باید گفت که یک برنامه ضبط صدا یا دیجیتال مانند برنامه های رادیویی یا تلویزیونی است که می توان آن را از اینترنت دانلود کرد تا از طریق موبایل های مختلف به آن دسترسی پیدا کرد. . گوشی ها مانند بسیاری از رسانه ها در عصر دیجیتال، قالب، ساختار و محتوای یک پادکست اغلب شبیه رسانه های آنالوگ قدیمی است، به عنوان مثال. پخش رادیویی این برنامه‌ها اغلب مانند رادیو به صورت سریالی پخش می‌شوند و قسمت‌های جدید به طور منظم و طبق برنامه زمانی مشخص در دسترس قرار می‌گیرند.

البته تفاوت های مهمی وجود دارد. باید بگویم که مفهوم زمان در پادکست برای مبتدیان متفاوت است. برخلاف رادیو و تلویزیون که برنامه‌ها را در زمان‌های خاص پخش می‌کنند، هر شنونده می‌تواند زمان (و با چه دستگاهی) پادکست را کنترل کند. همچنین می توانید قسمت های مختلف پادکست را برای هر مدت زمان، از 5 دقیقه تا 5 ساعت ایجاد کنید. به عنوان یک پادکست، همه چیز را تحت کنترل دارید. در واقع پاسخ به سوال «چگونه پادکست بسازیم» به شما بستگی دارد.

چند نوع پادکست داریم؟

قالب‌های پادکست مختلفی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. در نظر بگیرید که کدام نوع برای ارائه محتوای شما بهتر است. به خاطر داشته باشید که تنها استفاده از بهترین نرم افزار پادکست برای ایجاد محتوای جذاب کافی نیست. به عبارت دیگر باید شناخت کاملی از رسانه پادکست و نحوه جذب مخاطب داشته باشید. نکات کلیدی برای پاسخ به سوال "چگونه پادکست بسازیم" را می توان در این زمینه یافت.

1. مصاحبه

این ژانر یکی از محبوب‌ترین قالب‌های پادکست است و اغلب میزبان ارائه و مصاحبه با مهمانان است. به طور کلی، قالب مصاحبه را می توان به عنوان یک بحث گروهی یا یک بحث میز گرد توصیف کرد که در آن تسهیل کننده بحث را رهبری می کند. منابع خارجی برای این مدل عبارتند از The Joe Rogan Experience و Fast Forward. به عنوان نمونه ایرانی فرمت مصاحبه می توان به پادکست فارسی در مورد کارآفرینی و استارت آپ ها به زبان فارسی در 10 صبح اشاره کرد.

2. مونولوگ یا انفرادی

این نوع پادکست در قالب تفسیر یا گزارش یک رویداد پیرامون شخصیت ها ساخته می شود که در آن یک سخنران از یک دیدگاه صحبت می کند. «بند» نمونه ای از پادکست مونولوگ فارسی و «لور» نمونه خارجی است.

3. چندفرهنگی; آموزش ساخت پادکست

در این قالب، پادکست بین افراد مختلف به اشتراک گذاشته می شود یا دو یا چند میزبان وظیفه تعدیل بحث را بر عهده می گیرند. Pro Football Talk Commenter (PFT Commenter) یک نمونه خارجی از میزبانی چندگانه است.

4. راوی

بر خلاف سه مورد اول، سبک داستان سرایی این پادکست به نحوه ارائه محتوا بستگی دارد. از بسیاری جهات، اخیراً محبوبیت این نوع پادکست افزایش یافته است. لازم به ذکر است که بسیاری از پادکست های داستان نویسی کیفیت خطی دارند و به طور کلی به سمت موضوعات یا بخش های دیگر تغییر مسیر نمی دهند. در همین حال، پادکست های داستان سرایی می توانند تخیلی مانند Flash Forward و Wolf 359 یا حقایق و اسنادی مانند This American Life باشند.

5. ترکیبی

این قالب ترکیبی از عناصر متفاوتی از چهار نوع محتوای دیگر استفاده می کند. همچنین می تواند محتوای خود را بر اساس رسانه های دیگر مانند رادیو یا تلویزیون قرار دهد. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا از بهترین نرم افزار ایجاد پادکست برای تولید محتوای متنوع استفاده می کنند و به اهمیت تنوع در این صنعت کاملاً آگاه هستند.

آموزش ساخت پادکست شیراحمدی؛ چگونه یک پادکست خوب بسازیم؟

پیشرفت‌ها در فناوری سخت‌افزار و نرم‌افزار، نحوه توسعه، ایجاد، تولید و انتشار عمومی پادکست‌ها را به طرز چشمگیری تغییر داده است. علاوه بر این، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی، تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها مجهز به پردازنده‌های قدرتمند و ویژگی‌های دیگری هستند که پادکست‌سازی را آسان‌تر می‌کنند. حتی راه‌حل‌های جدیدتر و ارزان‌تری وجود دارد تا مطمئن شوید که محیط شما به شما کمک می‌کند بهترین کیفیت صدا را دریافت کنید.

بودجه عامل اصلی در تصمیم گیری برای خرید تجهیزات خواهد بود. همچنین باید بدانید که تجهیزات ضبط شما چقدر کامل است. اگر محدود به ضبط در یک مکان خاص نیستید، می توانید مجموعه ای ایجاد کنید که به شما امکان می دهد پادکست را در یک اتاق یا بخشی از یک اتاق ضبط و ویرایش کنید. اگر نیاز به ضبط در فضای باز دارید، احتمالاً به تجهیزات زیادی نیاز خواهید داشت. تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی مهم است و چه چیزی اختیاری است، از پادکستری به پادکستر دیگر متفاوت است. لیست زیر به شما ایده می دهد که چگونه شروع کنید.

1. میکروفون

میکروفون مهم‌ترین وسیله برای پادکست‌ها است، زیرا وظیفه بازتولید صداهایی را که در برنامه‌تان ایجاد می‌کنید، دارد.

1.1 کندانسور و تقویت کننده قدرت. چگونه یک پادکست بسازیم

پادکست ها می توانند از دو نوع میکروفون اصلی، دینامیک یا کندانسور استفاده کنند. از لحاظ تاریخی، میکروفون‌های پویا قوی‌تر بودند و نویز محیط و همچنین میکروفون‌های خازنی را منعکس نمی‌کردند. خازن ها عموما حساس تر هستند و خروجی قوی تری تولید می کنند. میکروفون های خازنی می توانند برای استودیوها عالی باشند، اما می توانند صدای زیادی را برای استفاده در فضای باز دریافت کنند. میکروفون‌های پویا می‌توانند برخی از صداها و صداهای تنفسی شما را بپوشانند، اما ممکن است در بازتولید صدا دقیق نباشند. برای پاسخ به سوال "چگونه پادکست بسازیم؟" باید بر اهمیت میکروفون تاکید کرد.

میکروفون 1.2 USB در مقابل XLR. آموزش ساخت پادکست

اگر می‌خواهید فقط با یک میکروفون از طریق اتصال کامپیوتر پادکست ایجاد کنید و بودجه کمی دارید، یک میکروفون USB یک انتخاب عالی است: یک پیش تقویت‌کننده و مبدل A/D در میکروفون تعبیه شده است. در اصل، شما فقط آن را به رایانه خود وصل می کنید و DAW (ایستگاه کاری صوتی دیجیتال) خود را روشن می کنید. میکروفون‌های XLR که سیگنال‌های آنالوگ را حمل می‌کنند، طیف وسیع‌تری از مدل‌ها را ارائه می‌کنند، اما برای اتصال به رایانه به یک رابط صوتی نیاز دارند.

2. موسیقی

بدون پرداختن به اهمیت هدفون، پاسخ دادن به این سوال "چگونه پادکست بسازیم" بی معنی است. در بازار شاهد حضور هدفون های مختلف با رنج قیمتی متفاوت هستیم. در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از سرمایه گذاری در هدفون برای تولید پادکست در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که حتی اگر بهترین نرم افزار ایجاد پادکست را داشته باشید، به یک هدست کاربردی و مناسب نیاز خواهید داشت.

2.1 کیفیت و راحتی

این به این دلیل است که برای نظارت بر صدا و شنیدن پخش صدای خود باید از هدفون استفاده کنید. اگر می توانید به جای آن، بهترین هدفون را با کیفیت صدای عالی بخرید. اما در عین حال باید مطمئن شوید که هنگام استفاده از آن احساس راحتی می کنید.

2.2 نوع و طراحی

برای پخش و تولید پادکست زهرا شیراحمدی ، گوشی با طراحی بیرونی نیز مناسب تر است، زیرا از خروج نویز جلوگیری می کند. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع گوشی اعم از سیمی و بی سیم می توانید به این مقاله در پلازا مراجعه کنید.

2.3 هدفون بی سیم و حذف نویز

بسیاری از مدل های جدیدتر موجود در بازار بی سیم هستند و دارای ویژگی های حذف نویز هستند. در برخی شرایط، مانند کار در خارج از کشور، ممکن است دو تلفن بی سیم لازم باشد، به خصوص اگر از تلفن همراه استفاده می کنید. اما برای پادکست ها، حذف نویز یک مشکل است. به خصوص هنگام مصاحبه در استودیو، صدا را از بین می برد و شما را در حین گویندگی و مصاحبه متمرکز می کند. اگر تلفن همراه شما این قابلیت را دارد، بهتر است آن را خاموش کنید. توجه داشته باشید که اگر از بهترین نرم افزار ایجاد پادکست استفاده می کنید، این شرط نیز اعمال می شود.

2.4 گرفته شده است

برای یافتن بهترین قیمت و کیفیت هدفون با ویژگی های مورد نظر خود تحقیق کنید. سپس می توانید برای خرید هدفون با کیفیت و ارزان به فروشگاه پلازا مراجعه کنید.