روشن نشدن خودکار یخچال یکی از مشکلات رایج بسیاری از کاربران است. امروزه استفاده از یخچال در منازل و ادارات امری مسلم و طبیعی است. با توجه به اینکه این دستگاه به طور مداوم کار می کند و معمولاً استراحت نمی کند، می تواند با خدمات بوش همراه باشید تا که یکی از مشکلات اتوماسیون نکردن یخچال است را با هم بررسی کنیم.


وقتی یخچال به صورت خودکار روشن نمی شود، قطعاً قسمتی از سیستم دستگاه مشکل دارد. این نقص ممکن است به دلیل نشت ترموستات، مکانیکی یا گاز باشد. اما پس از شناسایی منشأ مشکل، باید تحقیقات مناسب برای حل مشکل انجام شود.

چرا یخچال اتوماتیک نیست؟

بعد از تعمیرات یخچال بوش اتوماسیون نبودن به دلایل مختلفی در یخچال های مختلف اتفاق می افتد. به عنوان مثال در یخچال های قدیمی، بسته نشدن درب های یخ و محفظه گوشت باعث می شود که یخچال خودکار نشود یا یخچال با تاخیر خودکار شود. گاهی اوقات این مشکل زمانی رخ می دهد که غذا منجمد شود.


گرفتگی لوله های ورودی نیز می تواند عاملی در اتوماسیون تبرید باشد. اگر یخچال شما مدل جدیدتری از یخچال است و به صورت خودکار روشن نمی شود، ممکن است برد دیجیتال یخچال معیوب باشد. این مشکل شامل سنسور بد و مادربرد بد است.

بررسی دلایل عدم انجام اتوماسیون یخچال

نشت گاز و عدم سرمایش

این مشکل را به صورت جداگانه در یخچال های مختلف بررسی می کنیم.

یخچال های قدیمی

نیمی از یخ زدن محفظه در یخچال قدیمی نشانه خودکار نبودن یخچال است. گاهی اوقات این مشکل زمانی رخ می دهد که یک منطقه خاص یخ می زند.

برای تعیین اینکه آیا چنین یخچالی نشتی دارد، دستگاه را از برق بکشید و پس از ذوب شدن یخ آن را دوباره وصل کنید. اگر دمای یخچال پایین باشد به این معنی است که یخچال مشکل اساسی دارد.

یخچال نو

در آن دسته از یخچال هایی که در انتهای یخچال صفحه سرد دارند (صفحه داخل بدنه یخچال ممکن است کار کند) فریزر غیر اتوماتیک به شکل های مختلف خود را نشان می دهد. بشقاب سرد همان یخ نیست و اگر بشقاب در جای دیگری خیس یا یخ زده باشد به این معنی است که یخچال گاز نشت می کند. معمولا در این مورد، کاربر از هوای سرد کاملا راضی است.

فریزرهایی که یخ نمی زنند

یخ زدگی خودکار در یخچال های بدون برفک به دلیل نشت گاز و سرمای کم کمتر اتفاق می افتد و باید علل دیگر بررسی شود.

ترموستات

با وجود اینکه یخچال شما سرد است، اگر مشکل کار نکردن یخچال به صورت خودکار ادامه پیدا کند، مشکل از ترموستات است. معمولا در این حالت با مشکلاتی مانند یخ زدن مواد غذایی مانند ماست و تخم مرغ در یخچال مواجه می شوید.

ضعیف شدن موتور

ضعیف شدن موتور با علائمی مانند صدای زیاد موتور و روشن نشدن خودکار یخچال با وجود سردی نسبی همراه است.

موارد دیگر

اگر یخچال شما به دلایلی که در بالا توضیح دادیم خودکار نیست، موارد دیگری وجود دارد که باید بررسی کنید. به عنوان مثال در یخچال های بدون یخ زدگی، مشکل در سیستم یخ زدایی منجر به یخ زدگی رادیاتورها (یا اواپراتورها) و در نتیجه کاهش خنکی یخچال می شود. بسته نشدن درب محفظه در یخچال های قدیمی نیز باعث دیر روشن شدن خودکار یخچال می شود.

سایر موارد توسط سازنده و تکنسین های واحد تخصصی تعمیر یخچال بررسی می شود و در نهایت پس از بررسی دقیق بهترین روش را برای تعمیر دستگاه اعمال می کنند.

تعمیر یخچال خانگی

تعمیر یخچال در منزل یکی از خدماتی است که در واحد تعمیرات یخچال ارائه می شود. با استفاده از این سرویس دیگر نیازی به حمل دستگاه برای عیب یابی و تعمیر یخچال خود ندارید. با تماس با واحد تعمیر یخچال خانگی، هماهنگی های اولیه انجام شده و تعمیرکار مربوطه در اسرع وقت به محل اعزام می شود.

با استفاده از این سرویس دیگر مجبور نیستید دستگاه خود را ارسال کنید، بلکه آن را در کمترین زمان ممکن و با قیمت بسیار مناسب تعمیر می کنید. کلیه خدمات ارائه شده توسط "سرویس تعمیر یخچال خانگی" دارای ضمانت می باشد. برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید