یخچال فریزر یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه است و جایگاه آن در فضای داخلی آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است و به عنوان قسمت اصلی هر آشپزخانه ای با ابعاد و ظاهر نسبتا بزرگ خود نقش غیر قابل انکاری در زیباسازی محیط دارد. در حال انجام.

این روزها دست شما برای انواع گزینه ها در بازار کولر گازی باز است. از یخچال ایرانی گرفته تا یخچال خارجی. امروزه یخچال ها به انواع مختلفی با عملکردهای متفاوت تقسیم می شوند. از جمله این مدل های کولر مانند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 - یخچال یا فریزر تک درب

همانطور که از نام این مدل پیداست، یخچال یک نفره است که معمولا یک محفظه کوچک در آن تعبیه شده است. این مدل معمولا در حجم های کم تولید می شود. در برخی از برندها یخچال فریزرهای دوقلو به صورت تک موجود می باشد که در این صورت یخچال در یک واحد تک در قرار می گیرد.

این نوع یخچال یا فریزر قدیمی ترین نمونه یخچال هایی هستند که از قدیم الایام در منازل موجود بوده اند. امروزه نیز از این مدل یخچال به دلیل بزرگی و کمبود جا در بسیاری از ادارات، مغازه ها و حتی هتل ها استفاده می شود.

این مدل یخچال فریزر که یخچال فریزر اقتصادی نیز نامیده می شود بهترین انتخاب برای خانواده های کم جمعیت و افراد مجردی است که فقط به امکانات اولیه یخچال فریزر نیاز دارند.

کولر گازی تک درب

این مدل هم نام توصیفی دارد و فقط یک فریزر دارد و مانند یخچال های تکی معمولا به تعداد کم تولید می شود. برندهایی که یخچال و فریزر دوتایی را به یک شکل عرضه می کنند، فریزر را در یک گروه درب قرار می دهند.

2 - مدل پایین یخچال (BMF)

در طرح هایی که فریزر در پایین و یخچال در بالا قرار دارد، برای دسترسی به مواد غذایی لازم نیست مدام خم شوید. مدل های فریزر پایین نیز به جای قفسه بندی کشویی هستند و نسبت به مدل های فریزر بالا پهن تر و جادارتر هستند. این مدل به یخچال ترکیبی نیز معروف است.

مزایای فریزر زیرین

طراحی هوشمند و قابل فهم یخچال (اگر زیاد استفاده کنید، تعادل چشم شماست و لازم نیست هر بار برای استفاده از مواد غذایی داخل یخچال خم شوید).

قسمت فریزر اغلب به صورت اسلاید طراحی می شود

انتخاب مدل ها و برندهای یخچال های مجهز به فریزر پایین رو به افزایش است

معایب یخچال

قیمت آنها نسبت به یخچال های فوق بیشتر است

بدون شک هزینه استفاده از این یخچال ها نسبت به یخچال فریزرهای بالا گرانتر است

سرمایش، به خصوص در قسمت فریزر، ممکن است کندتر از فریزر بالا باشد.

3 - فریزر بالا (TMF).

در مدل هایی که فریزر در بالا و یخچال در پایین قرار دارد، برای دسترسی به قسمت های پایینی یخچال باید مدام خم شوید که با آن می توانید کارهای زیادی را در طول روز انجام دهید.

اگر قیمت، عملکرد و فضا اولویت شماست، این یخچال بهترین یخچال برای شماست.

مزایای فریزرهای بالا

ارزان ترین نوع یخچال

ارزان ترین نوع یخچال برای استفاده

طیف گسترده ای از مارک ها و مدل ها برای انتخاب

معایب یخچال فریزر بالا

اگر از آن دسته افرادی هستید که زیاد دور یخچال قدم می زنید، اغلب باید مواد غذایی داخل یخچال را خم کرده و صاف کنید، به خصوص در قفسه های پایین.

4- یخچال دوقلو (یخچال و فریزر جداگانه)

یخچال دوقلو مدلی است که از قدیم در بازار وجود داشته و همواره یکی از پرطرفدارترین مدل های زمان خود بوده است. البته امروزه با عرضه مدل های جدید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، استقبال از این مدل های یخچال تا حدودی کاهش یافته است.

در این نوع یخچال و فریزر کاملاً متفاوت هستند و هر کدام به طور مستقل عمل می کنند و فقط از نظر ظاهری با یکدیگر مطابقت دارند. این مدل یخچال فریزر با توجه به شکلی که دارد نسبت به سایر یخچال فریزرهای موجود در بازار بسیار بزرگتر است و عمدتاً توسط خانواده های پرجمعیت استفاده می شود. علاوه بر این، به دلیل جدا بودن یخچال و فریزر از یکدیگر، جابجایی آنها نسبت به یخچال های ساید بای ساید راحت تر است.

در ضمن در این مدل از یخچال فریزر افراد دارای حجم یکسانی یخچال و فریزر هستند. مشکل اصلی این نوع یخچال ها فضای مورد نیاز آنهاست و در مرحله طراحی کابینت آشپزخانه باید ابعاد این نوع یخچال ها را در نظر گرفت.

مزایای یخچال فریزر دوبل

یخچال و فریزر دوقلو را می توان در اتاق های جداگانه قرار داد (مثلاً فریزر را در حیاط خلوت قرار دهید) که برای آشپزخانه های کوچک مناسب است.

ظرفیت ذخیره سازی خوب

معایب یخچال های دوقلو

آنها فضای زیادی را اشغال می کنند.

5 - یخچال فریزر ساید بای ساید

این مدل ها در سال های اخیر یکی از پرفروش ترین مدل های یخچال در ایران و جهان هستند و به همین دلیل، مبتکرانه ترین مدل ها برای ارائه مدل های جدید بر اساس این مدل ساخته شده است. یخچال فریزر ساید بای ساید در واقع مدل بهبود یافته یخچال فریزر دوقلو است که علاوه بر یک تکه بودن امکان تنظیم بهتر سایز یخچال فریزر را به مصرف کنندگان می دهد.

بنابراین، برخلاف یخچال دوبل، لازم نیست حجم یخچال و فریزر یکسانی داشته باشید. معمولا در یخچال های ساید بای ساید سایز یخچال بزرگتر از فریزر است. یخچال و فریزرهای ساید بای ساید طراحی بسیار زیبایی دارند اما معمولا فضای زیادی ندارند و نمی توانید وسایل حجیم را در آن نگهداری کنید. از سوی دیگر، اگر محصولات تازه و منجمد به طور مساوی استفاده شوند، می توان این گزینه را مناسب ترین گزینه دانست.

تفاوت یخچال ساید بای ساید و دوقلو در این است که یخچال و فریزر ساید بای ساید به یکدیگر متصل هستند در حالی که این دو یخچال کاملاً مجزا هستند. تفاوت ساید بای ساید و ترکیبی در چیدمان یخچال و فریزر با هم و همچنین اندازه یخچال و فریزر است. یک یخچال ساید بای ساید و یک فریزر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، در ترکیب - یکی روی دیگری. یخچال و فریزرهای ساید بای ساید حجم بسیار بیشتری نسبت به Combi دارند.

مزایای یخچال ساید بای ساید

گزینه ها و امکانات مختلف مانند یخ ساز و آبسردکن

نمای شیک و زیبا در آشپزخانه

ظرفیت ذخیره سازی خوب

بهترین دسترسی برای کاربران ویلچر

معایب یخچال ساید بای ساید

یخ ساز ساید بای ساید، آب سرد کن و آب سردکن می تواند فضای زیادی را در یخچال و فریزر شما ذخیره کند.

فضای داخلی کاملاً باریک است و اغلب قرار دادن مواد غذایی بزرگ دشوار می شود.

اندازه فیزیکی آن به آن فضای زیادی برای حرکت می دهد و نمی تواند در فضای تنگ جا شود.

دمای بالا و پایین یخچال ممکن است ناسازگار باشد.

همچنین برای اطلاعات کامل و جامع در مورد یخچال های ساید بای ساید می توانید مقاله مرتبط ( یخچال ساید بای ساید چیست ؟ ) را مطالعه نمایید.

6 - یخچال درب فرانسوی با فریزر (یخچال پایین با دو درب فریزر)

همانطور که در تعمیرات یخچال بوش توضیح دادیم، در اجرای روش های جدید طراحی یخچال، با بازسازی، نوع جدیدی از یخچال به نام فرنچ درب وارد بازار شد. این طرح جدید که قسمت‌های جدید و متفاوتی را ارائه می‌کند، فضای یخچال و فریزر به جای نزدیک به هم، دوباره بین بالا و پایین تقسیم می‌شود و با برش یخچال و فریزر در یک قسمت. قسمت کرده و عرض را افزایش دهید. ، ابزارهای جدید برای مشتریان در دسترس است.


این نوع یخچال فریزر در واقع ترکیبی از یخچال ساید بای ساید و فریزر زیرین است. سایر یخچال های درب فرانسوی محدودیت قرار دادن وسایل بزرگ مانند کیک تولد یا بشقاب را از بین می برند و به راحتی می توانید از فضای بزرگ آن به دلخواه استفاده کنید.

در قسمت پایینی که فریزر در آن قرار دارد، برای سهولت استفاده و طراحی منحصر به فرد، یک کشو قرار داده شده است که دسترسی آسان به تمام مواد غذایی حتی در قسمت پایین فریزر را فراهم می کند. یخچال های طرح فرانسوی از جمله جادارترین یخچال هایی هستند که به آشپزخانه شما ظاهری بسیار شیک و مدرن می بخشند. البته این مدل ها گران ترین مدل های یخچال هستند.

مزایای یخچال های درب فرانسوی

گزینه ها و امکانات مختلف مانند یخ ساز و آبسردکن

ظرفیت ذخیره سازی خوب

یخچال ها و فریزرها برای محصولات بزرگ دارای عرض زیادی هستند

معایب یخچال با درب فرانسوی

یخ سازها، آبسردکن ها و آب سردکن های یخچال می توانند فضای زیادی را در یخچال و فریزر اشغال کنند.

اندازه فیزیکی بزرگ آن می تواند فضای زیادی را اشغال کند و نمی توان آن را در فضاهای تنگ قرار داد.

هزینه خرید بیشتر

7- یخچال فریزر 4 درب

این مدل یخچال فریزر تقریبا شبیه فریزر درب فرانسوی است. با این تفاوت که فریزر زیرین به جای کشو دو درب مجزا دارد. مزیت این طرح نسبت به طرح های درب فرانسوی این است که در عوض یک یا دو کشو یک تکه به فریزر متصل می شود. به کشوهای بیشتری دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می دهد غذاهای بیشتری را جدا کرده و طبقه بندی کنید.

اما دیگر امکان قرار دادن اقلام غذایی بزرگ و گسترده وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید برای مهمانی آخر هفته خود یک ماهی مناسب بپزید، فقط می توانید آن را در یخچال های درب فرانسوی نگهداری کنید! برای تعمیر یخچال با خدمات بوش تماس بگیرید.