در این صفحه شهروندی قبرس، شرایط اقامت، هزینه زندگی در قبرس، روش تحصیل در قبرس و همه چیز از صفر تا صفر را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر شرایط زندگی در قبرس شمالی و راه های مهاجرت به قبرس عبارتند از:


اخذ اقامت با خرید خانه

مهاجرت از طریق کارآفرینی

مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

اخذ ویزا با دعوتنامه کاری

خرید ملک و مهاجرت به قبرس

برای کسانی که قصد زندگی در قبرس را دارند، خرید ملک معقول ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای مهاجرت به قبرس شمالی است. پروژه های متنوعی برای فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد و می توانید مصالح مورد نیاز برای ساخت خانه خود را خودتان انتخاب کنید و امکان پرداخت با اقساط بلند مدت بدون بهره تا 84 ماه را داشته باشید.

تنوع املاک، از آپارتمان های استودیویی (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی بسیار مجلل، با قیمت حداقل یک سوم سایر کشورهای مدیترانه ای، یکی از دلایل جذابی است که افراد زیادی را به مهاجرت از شمال اروپا و کشورهای روسی زبان تشویق کرده است. با خرید ملک در قبرس شمالی. .

اساسا، با خرید ملک، شما هزینه اقامت خود را پرداخت می کنید و اقامت خانواده Cypress را دریافت می کنید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و می توانید شاهد رشد سالانه سرمایه خود با افزایش 10 تا 30 درصدی قیمت ملک در مناطق مختلف قبرس باشید. و با تبدیل ریال به پوند برنده اصلی معامله هستید.

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید ملک

خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت اسناد به ارزهای پوند انگلیس

فروش ملک به خارجی ها ممنوع است، فروش به مردم ترکیه یا سازمان های دولتی به نصف لیر به قیمت مصوب دولت، توافق بین خریدار و فروشنده انجام می شود، دولت دخالتی ندارد. در امور تجاری قیمت. و محدودیتی در تعداد مشاغل در یک ملک برای همه کشورها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند و سختگیری های زیادی در مورد اسرائیل وجود دارد). ).

مجوز فروش پس از حداقل سه سال (فقط برای املاک تمام شده) مجوز فروش متعدد حتی برای املاک خریداری شده قبلی و ناقص.

تعداد افراد ساکن در خانه بدون توجه به قیمت ثابت است (البته تعداد تخت ها باید متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد)

با اقامت در زمین در برخی از مناطق زمین در هر نقطه از قبرس، گردشگران می توانند اقامت داشته باشند (توجه داشته باشید که زمین نزدیک ارتش و امنیتی به گردشگران غیرقانونی فروخته می شود و این یک قرارداد است. اما آنها محل اقامت ندارند. مشکل).

معمولاً شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل را پرداخت نکرده باشید نمی توانید درخواست اقامت دهید. شما می توانید تا ده سال ملک را پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک به پرداخت اقساطی ادامه دهید. علاوه بر این، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قوانین جدید قبرس شمالی در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی ندارد و افزایش قیمت املاک (به پوند انگلیس) بین 10 تا 30 درصد در سال متغیر است.

مالیات از 15% تا 40% مالیات فقط 5% و فقط یکبار

خرید اعیان، خرید زمین و اشراف و سهم برابر با شهروندان قبرس

چه کسانی با خرید ملک می توانند مسکن دریافت کنند؟

خریدار در بخش کوچک

زیر گروه های خریداران فردی عبارتند از:

• شوهر

کودکان زیر هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید جداگانه به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران تا 25 سال) مراجعه کنند.

• والدین خریدار

به یاد داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها را باید با تعداد افراد مقایسه کرد. و با توجه به تجربه ای که در زمینه سرمایه گذاری و مسکن داریم، توصیه ما خرید دو خانه مجزا برای کسانی است که به دنبال خانه ای برای والدین خود هستند.

شما می توانید با خرید ملک مجزا (حتی به صورت استودیویی، یعنی واحد بدون اتاق خواب) محل اقامت دائم والدین خود را فراهم کنید، در غیر این صورت تعداد اتاق خواب های منزل خود را افزایش می دهید که صرفه اقتصادی ندارد. . شما

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

اگر مجرد هستید (فقط 2 نفر) می توانید بمانید. لطفاً توجه داشته باشید که شرکا در مشارکت های مدنی می توانند تعداد زیادی نفر باشند، اما قوانین اخذ اقامتگاه با آنچه در مشارکت مدنی مطرح می شود متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و زیرمجموعه) می توانند در یک ملک زندگی کنند، یا اگر هر دو مجرد باشند، دو خواهر و برادر می توانند در یک ملک زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

همه به جز شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. پس از ارائه پاسپورت معتبر با تاریخ کمتر از یک ماه از کشور مبدا این افراد به پلیس، پلیس قبرس شمالی از طریق اینترپل سوابق کیفری این افراد و در صورت نداشتن سابقه کیفری را رصد می کند. ، می توانند مدارک دریافت کنند.

لازم به ذکر است که در قوانین جدید از سال 2024 در قبرس شمالی محدودیت های زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل نیز اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک می توان اقامت دائم گرفت؟

تمامی افرادی که دارای ملک در قبرس شمالی هستند می توانند برای اقامت اقدام کنند. این اقامتگاه با رعایت شرایط زیر می تواند در سه سال اول به اقامت سالانه، در سال سوم تا پنجم به اقامت دو ساله و از سال پنجم به اقامت دائم تبدیل شود:

• برای اقامت سالانه، دو ساله و پنج ساله، باید منابع مالی تهیه کنید (در حال حاضر 20000 دلار برای املاک پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده در هر سال اقامت). شرط اقامت پنج ساله داشتن ملکی به ارزش بیش از 125000 پوند و ترک نکردن قبرس (در 5 سال گذشته) برای بیش از 6 هفته در سال است. اگر تمایل به مهاجرت دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید اقامت خود را سالیانه یا دو بار در سال تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

آدرس رسمی محل سکونت را مشخص کنید. (اجاره ملکی که قبلاً خریداری شده و مدرک خرید ملک)

• معاینات پزشکی که عدم وجود بیماری های عفونی را تایید می کند.

• شناسنامه و سند ازدواج با تفسیر قانونی جهت اخذ اقامت برای خردسالان مالکان.

• گواهی کشور مبدا با اعتبار کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از ورود به قبرس در دو کشور مختلف باشد، باید از هر دو مکان مجوز گرفته شود).

آیا پس از مهاجرت با خرید ملک مجوز کار داریم؟

بله محدودیتی وجود ندارد اما باید در اسرع وقت نوع ویزا (از ویزای داخلی به ویزای کاری) را تغییر دهید. زیرا وزارت کار در قبرس شمالی به شدت نگران کار بدون بیمه است و در صورت عدم تغییر ویزای شما به دلیل بیمه، ممکن است جریمه سنگین یا اخراج شوید.

به یاد داشته باشید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اساسی را داشته باشید.

• دانستن زبان ترکی (انگلیسی در کلاس دوم)

• دانش مورد نیاز (مربوط به صنعت ساختمان، صنعت گردشگری و صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز دولتی مجهز

آموزش رایگان در مدارس دولتی

تحصیل در دانشگاه با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که در دانشگاه به زبان ترکی ادامه تحصیل دهند).

افتتاح حساب بانکی بین المللی و دریافت کارت های مسترکارت و ویزا (کارت های اعتباری و نقدی) با ارزهای معتبر مانند پوند، دلار، یورو و لیر ترکیه.

امکان خرید نصب و دریافت وام بانکی

کمک بزرگی برای گرفتن ویزای توریستی برای کشورهای دیگر

با راه اندازی کسب و کار به قبرس شمالی مهاجرت کنید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر جذب سرمایه خارجی بنا نهاده است. پشتیبانی بسیار خوبی از بنیانگذاران کسب و کار دارد و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس اعطای وام های بلند مدت با بهره بسیار کم، سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان را به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. سه برابر قبرسی ها، دانشجویان خارجی، در این کشور زندگی می کنند. و طبق پیش بینی ها تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که نیازهای دانشجویان و گردشگران را برآورده می کنند می توانند بازار کار خوبی داشته باشند.

علاوه بر این دو حوزه، هر پروژه مرتبط با بازار ساخت و ساز دارای بازار ایده آلی برای رشد و توسعه است. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی نقل مکان کرده اند و کار ساخت و ساز با سرعت و مقیاسی سریع در این کشور در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد مشاغل با آینده بسیار خوب به سرفصل ها بگوییم، باید اینطور بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مرتبط با امور دانشجویی

تعمیر موبایل

آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر ساخت و ساز

مهندسی عمران

ساخت کابینت و مواد چوبی

تولید سنگ های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند با ثبت شرکت در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران حتی در حوزه دسترسی به مسکن نیز موثر است. صاحبان مشاغل ابتدا ویزای دو ساله دریافت می کنند و همه دسته ها بدون نیاز به حمایت مالی اقامت دریافت می کنند (حداقل دسته ها در همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای دریافت مسکن نیازی به ارائه هیچ نوع حمایت مالی ندارند و روند تهیه مسکن سریعتر و آسانتر از سایر انواع مسکن است.

آیا با ثبت شرکت اقامت دائم می گیریم؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و رد شدن بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

بزرگترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی euromy.info دانشگاه EMU است. این فضای علمی که در شهر فاماگوستا قرار دارد، امکانات زیادی دارد، از ساحل خصوصی گرفته تا آزمایشگاه های علمی مجهز. دانشجویان با ورود به این دانشگاه وارد یک شهر علمی مجهز می شوند. از استخر تا غذای بین المللی، این کالج تمامی امکانات رفاهی را دارد.


دانشگاه EMU با تمامی مراکز علمی معتبر دنیا ارتباط بسیار خوبی دارد. و می تواند پلی امن و دوست داشتنی برای گذراندن دوران دانشجویی و رسیدن به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. استانداردهای علمی این دانشگاه در سطح بسیار بالایی در سراسر جهان شناخته شده است. و جالبه که دانشگاه EMU تاییدیه وزارت علوم ایران رو هم داره.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و به تمام دانشجویان خارجی بورسیه 50 درصدی ارائه می دهد. دانشجویی در صورت کسب میانگین پنج امتیاز در دو ترم اول می تواند برای بورسیه 100 درصدی به دانشگاه مراجعه کند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه فارغ التحصیل می شوند و از هر دو دانشگاه گواهینامه دیپلم دریافت می کنند.

بهترین برای آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه، گروه پزشکی: دانشگاه ADAKENT

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزش اروپایی تاسیس شد که سابقه بیش از چهل سال ساخت مراکز علمی معتبر را دارد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. گروه موسس Adacont با دانشگاه کنت در اوهایو همکاری قوی دارد. که یکی از مزیت های این مرکز علمی است.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه رشته تحصیلی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

امتیاز کلی: حدود 800

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. انتخاب اول بسیاری از متقاضیان است.

امتیاز کل: حدود 2200

بهترین برای تحقیقات کاربردی: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

دوره های آزمایشی در دانشگاه آمریکایی گیرنه بر اساس IAA توسعه و اجرا می شود. (مخفف International Aviation Academy). دوره های ارائه شده در بخش هوانوردی شامل مدیریت هوانوردی و خلبانی است.

شرایط ورود به دوره آزمایشی:

متقاضیان باید دارای گواهی بهداشت درجه یک (کلاس-1) باشند که توسط یک مرکز پزشکی مجاز هوانوردی صادر شده است. این برگه باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) تایید شود. گواهی سلامت مربوطه تضمین می کند که دانشجو برای پروازهای مختلف محدودیتی ندارد.

با ارائه گواهی از کشور مبدا سوء پیشینه کیفری منفی و پرونده پزشکی قانونی با ترجمه رسمی.

مدارک رایج برای ثبت نام شامل ریز نمرات مدارک تحصیلی، گذرنامه و عکس است

هزینه تحصیل این دوره هفت هزار یورو (6950 یورو) در سال است.

امتیاز کل: تا 6000

بهترین برای تحصیل در علوم دریایی، مهندسی دریا و ناوبری: دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و گروه علوم دریایی دانشگاه رشته های مختلفی از مهندسی گرفته تا شیلات را ارائه می دهد. در واقع بیشتر رشته ها مربوط به دوره های کارشناسی است.

رتبه کلی: حدود 8000

هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی

هزینه های زیر به لیر ترکیه پرداخت می شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آن را به دلار تبدیل کرده ایم تا قیمت ها واقعی تر باشد و با تورم لیر به مرور زمان تغییر نکند.

هزینه مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) است.

مواد غذایی ماهانه 150 دلار یا بیشتر

سرگرمی برای بلیط فیلم دانشجویی: یک دلار

کارتینگ؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های مرتبط با سلامتی برای عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه یا بیشتر

اقلام مراقبت شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه.

هزینه روزانه طرح تلفن همراه (اینترنت، تلفن و پیامک): از 10 دلار در ماه - ناهار خوری در رستوران: از 2 دلار تا 20 دلار

ارزش یک ترم مقالات و سخنرانی ها: 20 تا 50 دلار

10 دقیقه سواری: 3 دلار (اتوبوس های دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و دهکده های زیبا است که جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور مبتنی بر صنعت ساخت و ساز و گردشگری است. و اگر رشته تحصیلی شما به آن سمت نمی رود، نباید امید زیادی به اشتغال در این کشور در آینده داشته باشید.

نپیوستن قبرس شمالی و جنوبی به توافقنامه شینگن: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

بدون نیاز به منابع مالی

به دوستان اجازه می دهد در حین مطالعه بمانند

کار پاره وقت مجاز است

بیمه درمانی و خدمات جامع برای دانشجویان

امکان مقایسه قطعات مجاز وجود دارد

شرط سنی وجود ندارد

بر مکالمات آکادمیک تمرکز نمی کند

مدرک زبان لازم نیست

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است. فاماگوستا شهر دانشجویی قبرس شمالی است. تقریباً یکصد و بیست هزار دانشجوی بین المللی در این کشور زندگی می کنند که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در مورد قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا چه تفاوتی با ماگوسا دارد. ابتدا بگوییم که تلفظ مجوس اشتباه است و تلفظ صحیح ماوس است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در شرق جزیره قرار دارد و دارای آثار باستانی بسیار زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر وجود قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی در این شهر است.

پذیرش در AMU آسان است، اما گذراندن در این دانشگاه آسان نیست و نیاز به یک دانشجو دارد که سخت کار کند و دروس را درک کند.

لطفاً بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوسا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات استاندارد دوستیابی رایگان هستند. و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را انتخاب کنند و در دانشگاه های دیگر شهرها بمانند و تحصیل کنند.